خطای 404 یکی از رایج ترین ارورهایی است که کاربران ممکن است در سایت با آن مواجه شوند، اما حتما باید توجه داشته باشید که این ارور میتواند ضرر های جبران ناپذیری را به سایت شما وارد کند. ارور 404 به معنای عدم وجود صفحه خاصی از وب سایت شما در لینک وارد شده داخل مرورگر می باشد.

اگر اخیرا سایت خود را به هاست جدیدی منتقل کرده اید ممکن است با وجود اینکه هیچگونه مشکلی در لینک و صفحات سایت خود ندارید، با ارور 404 مخصوصا در صفحات جانبی سایت خود مواجه شوید. دلیل این مورد بهم ریختگی تنظیمات پیوندهای یکتا و فایل htaccess. پس از انتقال می باشد و خوشبختانه این مورد راه حل راحت و آسانی دارد که میتوانید تنها با چند کلیک طبق توضیحاتی که در ادامه داده شده این ارور را رفع نمایید.

مرحله اول: ورود به بخش پیوندهای یکتا در پیشخوان وردپرس

ابتدا با ورود به پیشخوان وردپرس خود از منو تنظیمات وارد زیرمنو پیوندهای یکتا شوید. در این بخش نیاز به اعمال هیچگونه تغییراتی نیست و فقط کافیست این تب از مرورگر را باز نگه داشته و مرحله دوم را دنبال کنید.

مرحله دوم: ورود به مسیر نصب وردپرس در File Manager هاست خود

در این مرحله با ایجاد یک پنجره جدید در مروگر خود از طریق فایل منیجر کنترل پنل هاست خود وارد مسیری که وردپرس خود را در آن نصب کرده اید شوید و به دنبال فایلی به نام htaccess. بگردید. پس از پیدا کردن این فایل آن را حذف کنید و یا نام آن را به فرض مثال به شکل htaccess-old. تغییر دهید.

حتما بخوانید:  بهترین هاست وردپرس چه ویژگی هایی دارد؟ 7 فاکتور مهم

مرحله سوم: بازگشت به پنجره پیوندهای یکتا

حال به پنجره ای که در مرحله اول باز کردید که در بخش پیشخوان/تنظیمات/پیوندهای یکتا بودید برگردید و بدون اعمال هیچگونه تغییری در این صفحه فقط بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. با انجام این کار فایل htaccess. جدیدی در مسیر وردپرس شما ایجاد شده و مشکل خطا 404 به طور کامل برطرف می شود.

دسته بندی شده در: