خرید بهترین هاست وردپرس یکی از مهم قدم های راه اندازی کسب و کار آنلاین می باشد که حکم خشت اول بیزینس شما را دارد. همانند یک ساختمان، اگر خشت اول را درست قرار ندهیم در آینده ای خیلی نزدیک کل ساختمان و زحمات کشیده شده برای آن از بین می رود. امروزه داشتن یک هاست مخصوص وردپرس برای وب سایت وردپرسی یک پیش نیاز محسوب می شود و از آنجا که شرکت های متعددی این خدمات را ارائه میدهند ممکن است در انتخاب هاست کمی گیج شده باشید. امروز در این مقاله در پایگاه دانش ابر نوین نکات کلیدی و مهم در انتخاب و خرید بهترین هاست وردپرسی را توضیح داده ایم که در ادامه به آنها میپردازیم:

بهترین هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس به زبان ساده به هاستی گفته می شود که برای سیستم مدیریت محتوا WordPress بهینه سازی شده است تا نیازهای وبمستر هایی که از این CMS استفاده میکنند را برطرف کند. طبق آماری که اخیرا منتشر شده در سال 2023 بیش از 45% وب سایت های کوچک و بزرگ دنیا از وردپرس استفاده میکنند که این رقم تقریبا نزدیک به نصف تمام سایت های جهان است!
با توجه به این گزارش، خبر ها حاکی بر این است که این CMS محبوب نیاز به توجه بسیاری دارد و به همین خاطر شرکت های میزبانی وب تصمیم بر ارائه سرویسی با نام هاست وردپرسی با بهینه سازی و قابلیت های مهم گرفتند تا به وب سایت شما در این رقابت سخت جان تازه ببخشند.

بهترین هاست وردپرس چه ویژگی‌هایی دارد؟

بگذارید از ویژگی‌های مشترک بین تمام ارائه دهنده‌های میزبانی وب وردپرس خوب بگذریم و برویم سراغ ویژگی‌هایی که انتخاب را برای ما ساده‌تر می‌کنند. یعنی ویژگی‌های بهترین هاست وردپرس:

1-آپ‌تایم بالا

به میزان در‌ دسترس بودن و پایداری سرور در طول ۳۶۵ روز سال آپ‌تایم می‌گویند و با عددی بر حسب درصد محاسبه میگردد. درصد آپ‌تایم هاست ورد‌پرس، اولین و مهم‌ترین ویژگی است که هنگام انتخاب هاست باید در‌نظر بگیرید.
UpTime یکی از فاکتور های مهم موتورهای جستجو به خصوص در سئو و رتبه بندی گوگل می باشد. هرچه این میزان درصد بالاتر و نزدیکتری به عدد 100 داشته باشد در نتیجه سایت شما برای موتورهای جستجو همانند گوگل در اولویت بیشتری قرار میگیرد. خزنده های گوگل برای بررسی، بروزرسانی یا ایندکس مقالات و صفحه های شما نیاز به در دسترس بودن سایت و سرور شما دارند تا بتوانند به سایت شما ورود و آن را خزش کنند، حال تصور کنید بنا به هر دلیلی سرور اصلی هاست شما Down یا از دسترس خارج شده باشد، در این صورت دسترسی خزنده ها به سایت شما با خطا مواجه شده و اگر این قطعی طولانی باشد میتواند ضررهای جبران ناپذیری را به کسب و کار و اللخصوص سئو شما وارد کند.
ما در ابر نوین سرویس هاست وردپرس را با ضمانت آپتایم 99.99% تقدیم کاربران میکنیم که بیشترین میزان پایداری در سطح جهانی می باشد.
ازطرفی، خرید هاست با آپ‌تایم بالا ‌هزینه‌بر‌تر است؛ در‌نتیجه تنها کافی است با یک حساب‌و‌کتاب ساده در این خصوص، بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین هاست را برای سایت خود انتخاب کنید.

حتما بخوانید:  آموزش تغییر ورژن PHP در cPanel و DirectAdmin

2- سرعت و منابع پردازشی بالا

در انتخاب بهترین هاست بهینه شده برای وردپرس سرعت وب‌سایت شما تاثیر مستقیمی بر تجربه کاربران و افزایش تعداد بازدیدکنندگان دارد. معمولاً عوامل مختلفی همچون حجم هارد، پهنای باند ماهیانه، نوع سیستم‌عامل و کنترل پنل استفاده شده منابع پردازشی هاست را مصرف می‌کنند.
حالا اگر استفاده از این منابع به بالاترین سطح خود برسد، سایت شما دیگر قادر به پردازش اطلاعات نبوده و در چنین شرایطی با خطاهایی مثل خطا در برقراری اتصال به پایگاه داده وردپرس، عدم نمایش برخی داده‌های سایت، ارور 503 و… رو‌به‌رو خواهید شد.
بنابراین مؤثر‌ترین راه حل برای جلو‌گیری از این مشکلات انتخاب یک هاست با منابع پر‌دازشی (RAM و CPU) قدرتمند است. همچنین استفاده از تکنولوژی هاردهای پرسرعت NVMe، سرعت و قدرت پردازش سرور‌ها را بالا‌تر می‌برد. به‌علاوه با داشتن امکان ارتقاء نسخه PHP نیز از سرعت بیشتری برخوردار خواهید شد.


۳. بهترین هاست وردپرس به بهترین زیرساخت‌ها مجهز است!

سرویس دهنده شما باید از سرور، سخت افزار و نرم افزار های قدرتمند و بروز استفاده کند تا بتواند بستری مناسب میزبانی سایت وردپرسی شما را آماده و در اختیار شما قرار دهد. به همین دلیل اگر هاست وردپرس با قیمت غیرقابل باور و بسیار ارزان مشاهده کردید، اگر کسب و کارتان برایتان مهم است تا میتوانید از آن دوری کنید! چرا که اگر سرویس دهنده شما از سرور های جدید، پورت شبکه با کیفیت، نرم افزار ها و لایسنس های اورجینال، فایروال های قدرتمند و… استفاده کند، غیر ممکن است بتواند آن را با هزینه ناچیزی در اختیار شما بگذارد.
در انتخاب بهترین هاست وردپرس مواردی مانند نوع وب سرور، سرعت پورت، فایروال های امنیتی، نوع سیستم بکاپ گیری، استفاده از آخرین نسل پردازنده و RAM و هارد دیسک NVMe را حتما باید جزو اولویت های خود قرار دهید تا از کیفیت سرویس دریافتی اطمینان حاصل کنید.

حتما بخوانید:  LCP چیست؟ 6 راه مهم بهبود Largest Contentful Paint

4- پشتیبانی و سرویس مدیریت شده

نحوه ارائه خدمات پشتیبانی توسط هاستینگ نیز اهمیت زیادی دارد؛‌ چرا‌ که پس از خرید هاست ورد‌پرس، احتمال وقوع مشکلات بزرگ‌ و‌ کوچک بسیاری وجود دارد که برای حل آن‌ها به راهنمایی پشتیبانی هاست وردپرس نیاز خواهید داشت. در چنین شرایطی اگر پشتیبانی مشکل شما را در سریع‌ترین زمان ممکن حل نکند، کسب‌و‌کار شما دچار آسیب جدی خواهد شد.

زمان و نحوه پاسخگویی پشتیبانی هاست: شما به عنوان کاربری که برای دریافت یک سرویس همراه پشتیبانی هزینه پرداخت کردید حق این را دارید تا بهترین خدمات را نیز دریافت کنید. ممکن است سرویس شما در هر ساعتی از شبانه روز دچار مشکلی شود و یا شما نیاز به راهنمایی داشته باشید! در این شرایط هاستینگی که پشتیبانی 24 ساعته داشته باشد و بتواند در سریع ترین زمان مشکل شمارا رفع کند مناسب ترین گزینه است. برای مثال ما در ابرنوین پشتیبانی 24 ساعته با پاسخگویی در کمتر از چند دقیقه را به کاربران خود ارائه میکنیم.
ارائه سرویس مدیریت شده همراه پشتیبانی فنی: در خرید هاست وردپرس دقت داشته باشید حتما آن سرویس مدیریت شده باشد. حال شاید بپرسید سرویس هاست مدیریت شده چیست؟ تصور کنید سایت شما با یک مشکل کدنویسی یا اختلال افزونه ای مواجه شود! حال شما 3 راه حل دارید:
1- خودتان با اندکی جستجو و کمک گرفتن از گوگل و دیگران مشکل را حل کنید.
2- موضوع را با طراح سایت خود و یا یک توسعه دهنده وب در ارتباط بگذارید (در اغلب موارد رفع این مشکلات توسط طراح با دریافت هزینه های زیاد انجام میگردد).
3- از هاستینگ خود جهت راهنمایی و رفع مشکل درخواست کمک کنید.

اکثر هاستینگ ها که سرویس معمولی به کاربران خود ارائه میدهند در این موارد یا هزینه های زیادی از شما برای رفع مشکل میگیرند و یا چون مشکلی از طرف سرویس ارائه شده نیست کمکی به شما نمیکنند و میگویند با یک طراح سایت جهت رفع مشکل در ارتباط باشید.
اما اگر همانند ابر نوین سرویس شما مدیریت شده باشد و خدمات پشتیبانی فنی همراه آن ارائه شود، یک پشتیبان حتی در رفع مواردی که مربوط به مشکلات برنامه نویسی سایت شماست در هر ثانیه همراه شما خواهد بود.


5- امنیت داده ها

امنیت و حفظ و نگه‌داری از داده‌های وب‌سایت، ازجمله نکات مهمی است که هنگام انتخاب هاست باید به آن توجه کنید. هاست وردپرس از ویژگی‌های امنیتی بسیاری برای جلوگیری از حمله‌های خاص وردپرس برخوردار است که امنیت داده‌های کاربران را می‌تواند تضمین کند.
یادتان باشد سایت‌هایی که از نظر موتور‌های جست‌و‌جو امنیت مناسبی نداشته باشند، نمرات منفی دریافت کرده و جریمه خواهند شد! در نتیجه توصیه می‌کنیم تأمین امنیت توسط شرکت هاستینگ را جدی بگیرید و  این ویژگی را برای انتخاب  در اولویت بگذارید.

حتما بخوانید:  آموزش رفع ارور 404 پس از انتقال سایت به هاست جدید

6- سیستم عامل و کنترل پنل

هاستی برای وردپرس مناسب است که دارای کنترل پنل و سیستم عامل مناسب باشد تا با استفاده از آنها بتوان به راحتی در یک محیط کاربردی و مناسب روی وبسایت خود مدیریت کرد. همونطور که می دونید امروزه انواع کنترل پنل‌هایی همچون پلسک، سی پنل، دایرکت ادمین، کولوکسو و… از این دست کنترل پنل ها وجود دارند که هر کدوم از ماها بنا به نیازی که داریم به اصطلاح باهاشن راحت هستیم. در این بین دو کنترل پنل سی پنل و دایرکت ادمین در بین کاربران از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند که هر یک از آنها می توانند نیاز قشر خاصی از مدیران سایت‌ها را برطرف نمایند. هاست سی پنل دارای محیط گرافیکی و ظاهر کاربرپسندتری است که حجم عظیمی از کاربران را به خود اختصاص داده است و اکثر کاربران استفاده از این کنترل محتوا را جزء اولویت خود قرار داده‌اند، در مقابل دایرکت ادمین نسبت به سی‌پنل از ظاهر ضعیف تری برخوردار است و کار با آن برای کاربرانی که به گرافیک و کاربرپسند بودن توجه ویژه‌ای دارند مناسب نیست، اما در مقابل کاربران حرفه‌ای نیازی به این ندارند و با دایرکت ادمین به دلیل اینکه هزینه کمتری برای آنها خواهد داشت کار می کنند که این موارد جزو عمده تفاوت این دو کنترل پنل می‌باشند.

7- بک آپ گیری منظم خودکار

بهترین هاست وردپرس باید دارای یک سیستم بکاپ گیری اتوماتیک روزانه باشد تا در صورت بروز مشکلات احتمالی بتوانید در سریعترین زمان به نسخه بدون مشکل سایت خود در زمان قبل از وقوع مشکل بازگردید. اگر حجم داده های شما بسیار زیاد است اهمیت بکاپ گیری برای شما به همان میزان بیشتر میشود، موارد زیر از شایع ترین مشکلات احتمالی هستند:

هک شدن سایت، خطای برنامه نویسی، از دست رفتن سهوی اطلاعات و…

پس دقیت کنید که چه نوع هاستی برای سایت وردپرسی خود انتخاب میکنید. هاست شما باید از نظر پشتیبان گیری توسط میزبان سایت در بالاترین سطح ممکن قرار داشته باشه تا جدیدترین و به‌روزترین نسخه پشتیبان سایت در زمان وجود مشکل که تنها راهکار پیش روی شما ریستور کردن بک آپ برای رفع مشکل است صورت بگیرد.